ProAktif

Minggu ni dua kali saya memberikan kata-kata teguran kepada 2 badan induk pelajar di KMPP..iaitu JPP dan AJK Surau...Teguran ini dibuat setelah saya meneliti perjalanan dua badan induk ni suam-suam air sahaja sejak kebelakangan ini. Teguran ini bukan untuk menjatuhkan dan memperkecilkan mereka tetapi sebagai satu momentum untuk mereka menjadi pemimpin masa depan. Nampaknya mereka masih seperti pelajar sekolah menengah yang perlu ditunjuk itu dan ini,tidak mampu berdiri dan berjalan menggunakan kaki sendiri. Mungkin mereka takut atau kurang jelas dengan metlamat dua badan induk ini.

Dari sudut itulah...saya tekankan satu perkatan untuk mereka hadamkan iaitu "proaktif" , seorang pemimpin kena proaktif,bertindak mendepani isu dan keadaan, jangan mengharapkan sesuatu tetapi fikir sesuatu untuk mencapai sesuatu dan jangan putus asa. Ketika Saidina Ali melontar kata-kata " kebaikan yang tidak terancang akan musnah kepada kemungkaran terancang" sebagai motivasi kepada semua bahawa kita seharus kemas perancangan kita agar peerlaksanaannya jugak baik .

AJK SURAU
Anda merupakan imej gerakan islam di bumi KMPP, anda seharusnya menjadi qudwahtul hasanah dan pembawa panji islam...bergerak kalian untuk melaksanakan tugas tersebut.

JPP
Anda badan induk KMPP...janglah leka dengan bilik berhawa dingan ini lupa ada tanggungjawab dibahu anda..


1 Response
  1. abdal Says:

    masalah ketandusan sifat kepimpinan.. bahaya ni.