Islam Pengganas???

Semalam berita mengatakan pihak berkuasa indonesia telah membunuh seorang suspek pengganas Nordin Mat Top. Saya terkenangkan perbualan saya bersama beberapa orang rakan berkaitan dengan Nordin Mat Top, perbualan itu bermula dengan pujian daripada rakan saya kepada Nordin atas pengeboman bom tersebut. Saya terus memberikan pandangan saya " nabi suruh kita buat macam tu ke?". Seingat saya dalam peperang sekalipun orang awam,kanak-kanak, orang tua mahupun haiwan tidak boleh disentuh, adakah kita membenarkan sesuatu yang tidak dibenarkan oleh Nabi? dia menambah lagi " bagaimana dengan palestine?"....anda tertipu dengan perasaan anda...palestin jauh berbeza daripada ini...israel dalam diri mereka sentiasa membenci Islam malah rahim yang berada dalam kandungan wanita mereka adalah anak yang bakal membunuh umat islam...bagiamana kita tahu? lihatlah sejarah...

Adakah benar islam itu pengganas? jawapannya tidak kerana aslim taslim....islam itu selamat....umat islam yang tidak memahami islam secara mendalam akan menggunakan hujah yang salah dalam menghalalkan cara mereka..

"ini adalah pemikiran saya bukan satu fatwa"
Labels: edit post
0 Responses