H1N1 - SATU DUGAAN AQIDAH

Salam Ukhwah buat semua ......

Agak lama tidak berkesempatan untuk post baru untuk blog ini. Kesibukan berkursus dan berjuang menyebabkan masa untuk saya mencoretkan sedikit artikel tidak tercapai.

Minggu ini adalah dugaan bagi seluruh warga matrikulasi disebabkan H1N1 yang semakin parah. Sebagai orang yang bertanggungjawab hal ehwal pelajar,saya mengambil langkah bersama rakan-rakan felo untuk membuat saringan suhu badan pada hari ahad yang lalu.









persoalannya mengapa kita begitu bimbang dengan H1N1? sudah pasti kegerunan kita timbul lantaran virus "maut" yang mudah untuk dijangkiti. Mungkin kerana H1N1 membawa maut maka kita terus berusaha untuk memastikan kita dan keluarga tidak dijangkiti virus ini. Usaha itu diperintah agama cumanya kita bimbang kita takutkan wabak ini sehingga lupa kepada yang mencipta wabak tersebut. Tak mustahil jugak semua aktiviti tidak dapat dilaksanakan kerana bimbang H1N1 tetapi mereka ini tidak bimbang dengan suruhan Allah...hairan makhluk ( wabak) itu yang ditakuti sedangkan khaliq ( Allah ) dilupai....
Labels: edit post
0 Responses