Tahniah Kalian...

"Selamat pagi Cikgu" alunan kartun popular tempatan "upin-ipin" telah memecah kehangatan malam ini.Siapa pula SMS malam-malam ni? terdetik hati aku bertanya

"salam... ana dapat USM untuk kursus Sains Gunaan (Fizik Perubatan)" from Atiqah.

Berita gembira rupanya, anak buahku bakal menempuh alam perjuangan yang baru dan lebih mencabar.Buat Atikah,tahniah kerana memperolehi tawaran ke USM,Universiti APEX dalam jurusan yang sangat baik dan memberangsangkan.

Selamat menempuh alam perjuangan yang lebih mencabar dan menyeronokkan.Mencabar kerana ia banyak meminta agar kita berkorban untuk membawa mesej agama...bukan semua manusia sukakannya. Seronok kerana inilah kemanisan dalam perjuangan. Belajarlah dengan niat yang suci dan tanamkan benih-benih Iman dan Islam dalam diri, siramilah dengan usrah dan halaqah , bajalah dengan ibadat yang kudus agar tumbuh dalam diri sifat hamba yang sentiasa bersyukur.
Inilah keuntungan hasil perniagaan akhirat yang digariskan dalam Al-Furqan

" Wahai orang yang beriman, Hendakkah kamu Aku tunjukkan satu perniagaan yang untungnya bebas dari Neraka . Berimanlah kepada Allah dan Rasul serta berjuanglah di jalanNya dengan harta dan diri kamu,Itulah yang terbaik untuk kamu,sesungguhnya kamu tidak mengetahuinya"

Bersatulah (berintima')dengan gerakan islam yang di dalamnya terdapat proses tarbiah yang membentuk hati pejuang dan membina ukhwah islam yang mantap.

Buat yang lain, di manakah bumi kampus yang akan kalian jejaki??.....
Labels: edit post
1 Response
  1. Anonymous Says:

    salam alaik,,

    alhamdulillah,, saya mgikut jejak cg untuk bgelar pendidik,, mga dberkati ya Rabbi..
    syakira_xkmpp 08/09