Sifat Guru Cemerlang

Waktu menyambut hari guru 16 Mei 2009 , hati aku terdetik untuk bertanya layakkah aku untuk digelar pendidik?Pengajar mungkin ia mudah,namun untuk digelar pendidik bagi aku susah tambah untuk lahir sebagai murabbi. Tarikh keramat ini juga merupakan detik persaraan Timbalan Pengarah KMPP, Tn Hj Khalid b Ashari yang merupakan insan yang aku sangat kagumi kerana dalam diri beliau terjelma sifat-sifat murabbi. Aku menghormati dan akan terus menghormati diri beliau yang betul-betul memberi kesan kepada aku. Itulah dia..perpisahan beliau telah menitiskan airmata para pengajar dan pendidik di KMPP. kalau nak aku lakarkan setiap peribadinya mungkin tak termampu aku...cuma dalam diriku dialah idolaku dalam menjadi guru berjiwa murabbi.

buat Tn Hj Khalid...engkaulah mutiara yang sentiasa menyinar...
selamat bersara
Labels: , edit post
0 Responses