Peringatan daripada ALLAH

Sudah lama blog ini tidak diupdate...


 

Tanggal 17 Febuari 2010, merupakan satu tarikh kedukaan bagi saya dan keluarga kerana pada tarikh tersebut, kekanda sulongku memulakan perjalanan menuju Illahi...meninggalkan alam dunia menuju alam akhirat yang kekal abadi. Peristiwa yang amat mengejutkan kami sekeluarga. Abang saya pergi dalam keadaan yang mengejut, meninggal akibat serangan jantung setelah bermain futsal bersama pelajar didikannya di Politeknik.Saya tak mau menulis cerita sedih sepanjang peristiwa tersebut tetapi saya lebih suka melihat ibrahnya..

Abang pergi dalam keadaan yang senyum yang amat luarbiasa sehingga ketika saya melihat jenazah arwah,terfikir dalam hati " seolah sedang tidur aje ni". Alangkah bahagianya melihat muka arwah dan suasana ketika itu, seolah-olah memberikan khabar "inilah hambaku, sedang gembira menujuku".Saya akui abang Mi sentiasa tahajud di kala malam dan berjuang di bawah cerahan mentari, dan beliau sentiasa menjadi sumber inspirasi saya dalam mencari redha ILlahi. ( kisah perjalanan hidup beliau boleh dibaca melalui blog http://ilasyahid.blogspot.com/, http://misabah.blogspot.com/2010/02/jazmi-zuhri-b-syahar-mursyid-bekas-exco.html, http://puterisenja.blogspot.com/2009/07/reda.html.. dan lain2)


 

Namun pemergian Abang Mi banyak membawa ibrah kepada saya...

  1. Sentiasa bersedia untuk dijemput Allah dengan amalan dan akhlak mulia
  2. Jangan bertangguh dalam mengerjakan kebaikkan
  3. Mencari keredhaan illahi dengan bersungguh2.


 


 

Inilah yang dikatakan oleh Rasulullah SAW " cukuplah bagimu kematian sebagai peringatan"..

Harapnya saya dapat istiqamah dengan perubahan ini.

2 Responses
  1. bersabar lah di atas kehendak nya...


  2. LadyBird Says:

    Salam Abg Mahfuz..

    Semoga rohnya ditempatkan di tempat yang terpuji..

    Insya-Allah..

    Ameeennn...

    *Adik Izza