Menangis kepada Diri

Semalam,
aku seorang pejuang yang merintis jalan pengorbanan,
aku seorang pemimpin membawa mahasiswa ke puncak kegemilangan,
aku sorang penuntut kesana dan kesini bersama buku-buku yang tebal,
aku seorang insan yang bersama sahabat yang sama akalnya maka samalah tindakannya,
aku sering ditegur andai silap,dipimpin andai jatuh,disapa andai bertemu,
ditanya andai tidak tahu,dibasuh andai kotor dan dimarahi andai silap geraknya

hari ni,
aku rindu kehidupan lampau,
bersama rakan perjuang yang cakapnya bahasa indah,ana-anta-anti
malamnya dihidup dengan tahajjud,yang 5 waktu bersapa di Masjid
aku rindu pada kezaliman manusia pengecut dan pembodek yang mematangkan aku
aku kini sepi dan sering jalan tidak bergerak,
aku ingat baiah aku padaMU untuk wakafkan diri demi islam
"dengan darah dan jiwa untuk aku persembahkan bagi Islam"

Esok,
aku harap berubah kembali mencari diriku yang hilang
0 Responses