Coretan Awal 2009


Awal 2009,tahun baru yang memberi makna kepada hidup kita. Kita semakin menghampiri ajal yang telah ditetapkan oleh Maha Pencipta. Aku sempat coretkan beberapa "perkara" yang menarik dan menyedihkan

1. Dunia makin sedar bahawa kita selama ini dikuasai oleh virus regim Israel. Kenapa aku kata begitu?jawapannya mudah sebab waktu pengistiharan boikot barangan yang memberi sumbangan kepada Israel,kita rasa sukar sebab ada yang jadi darah daging kita. Paling terasa anak kecil kita,mereka tak tahu apa yang MILO,KITKAT dan Macdonald buat hingga ibubapa ( termasuk aku) mengatakan mereka jahat dan teruk. Mereka mungkin tak yakin bila kita kata Mickey Mouse yang comel tu JAHAT.

2. Dunia Islam perlu bangun untuk mewujudkan barangan Alternative kepada barangan yang kita boikot. Nak boikot Intel ( aku pun guna Intel sekarang) kita kena ada alternative agar kita tak ketinggalan dalam kemodenan..Apple pun mesti terlibat jugak dengan Regim. kalau KFC, gantinya RFC,Huggies ada Drypers jadi barangan ni mesti kita boikot secara total


3.Dunia terlalu jauh dengan agama dan budaya. Aku cerita masyarakat kita kat Malaysia. Aku bimbang tambah geram apabila sambutan tahun baru di Sunway Lagoon dipenuhi remaja yang memakai pakaian GILA dan jauh terpesong dari jalan budaya. Tak sensitive atau sengaja tak sensitif.
0 Responses